הכנות שיש לבצע לפני ניתוח אורתופדי בקרסול וכף רגל

הכנות שיש לבצע לפני ניתוח קרסול או כף רגל:

1. אישור רפואי מרופא משפחה לביצוע ניתוח.

2. צילום חזה ואק"ג:  בניתוחים בהרדמה כללית.

3. בדיקות דם: שיגרתיות כולל ספירת דם, כימיה ותפקודי קרישה - שבועיים לפני הניתוח.

4. בדיקה על ידי רופא מרדים:  בדיקה לפני הניתוח על ידי רופא מרדים בבית החולים בו יבוצע הניתוח.

5. קביים או הליכון:  מומלץ להשאיל אביזרים אלו מארגוני יד שרה או עזר מציון . יש להביאם ביום הניתוח לבית החולים.

6. נעל הליכה:  סנדל כירורגי עם או בלי עקב או מגף הליכה לפי החלטה של מנתח אורתופד מומחה כף רגל וקרסול וסוג הניתוח.

7. תרופות: יש להפסיק תרופות נוגדות קרישה כגון אספירין, מיקרופירין, פלויקס, פרדקסה וקומדין  לפי המלצה של רופא משפחה או קרדיולוג 10 ימים לפני הניתוח

8. עדיף לקנות תרופות נגד כאבים לפני הניתוח

הכנות שיש לבצע ביום ניתוח קרסול או כף רגל:

1. צום: צום מוחלט כולל שתיה (אפילו לא לגימה) 6 שעות לפני הניתוח. עדיף לקחת תרופות קבועות עם מים כ6 שעות לפני הניתוח.

2. רחצה ביום הניתוח: מומלץ לבצע מקלחת יסודית עם מים וסבון (מקטין סיכוי לזיהום בפצע ניתוחי)

3. ניירת: יש להביא לבית חולים ביום של הניתוח מסמכי היסטוריה רפואית כולל הפניה לניתוח ודיסקים עם צילומים.

4. מלווה: יש להגיע לניתוח עם מלווה

5. הגעה לחדר הניתוח: ביום הניתוח רצוי מאוד להיות זמין בטלפון.

6. יש להגיע לחדר הניתוח שעתיים לפני המועד שנקבע

הכנות שיש לבצע לאחר ניתוח קרסול או כף רגל:

כאבים: יש להתחיל לקחת טיפול מניעתי נגד כאבים לאחר הניתוח.
אין צורך לסבול מכאבים בכדי להתחיל לנטול תרופות.

מנוחה: רגל מורמת במשך 72 שעות לאחר הניתוח. ניתן לנוע לצורך שרותים או ניידות בתוך הבית.

יש לשים לב כי ניידות בתוך הבית חשובה מאוד למניעת קרישי דם.
דריכה: הוראות דריכה ניתנות בתום הניתוח, לאור סוג הטיפול והניתוח.

דימום: כתם דם בחבישה שכיח ואינו מסוכן.

חבישות: אין להרטיב או להחליף חבישות ללא אישור רופא אורתופד מנתח. חבישות מחדר ניתוח הינן סטריליות מחיידקים ולכן רצוי לא להחליף אותן

במידה ונוצרים כאבים למרות הטיפול, דימום פעיל או שינוי בצבע בהונות יש לפנות לרופא מנתח

לתיאום תור לניתוח בכף רגל או קרסול ע"י  ד"ר פלמנוביץ' אסקיאל - אורתופד מומחה כירורג כף רגל וקרסול: