סיכום מכנס אורתופדיה BOFAS 2015

בנובמבר 2015 נסעתי לכנס ענק שמדבר על כף רגל קרסול. זה כנס שנחשב למאוד מקצועי בתחום אורטופדית כף רגל וקרסול.

בפוסט זה אני מעדכן על חידוש מעניין אותו למדתי בכנס.

בסך הכל, הכנס טיפה איכזב כי לא היו הרבה דברים חדשים, עם זאת, מאוד נהניתי להקשיב למרצים מכל העולם מדברים ומספרים על אורטופדית כף רגל וקרסול ושיטות טיפול שונות.

שיטת טיפול חדשה ב HALLUX RIGIDUS

אחד הדברים שהלהיבו אותי בכנס קשור לטכנולוגיה חדשה שקשורה לטיפול בתהליך דלקתי בבוהן הראשונה או בשפה המקצועית -  HALLUX RIGIDUS או LIMITUS

שיטת טיפול חדשה בדלקת בבוהן הראשונה

התהליך הדלקתי כולל תהליך ניווני מאוד כואב שמגביל מאוד את טווח התנועה ואת החולה.

הפתרון שהציגו לכאב הוא יצירת חיבור של הבוהן למסרק ראשון ועל ידי כך נוצר חוסר בתנועה ומכאן  - אין כאבים.

הטכנולוגיה שפותחה בשיטה של בולם זעזועים בתוך הפרק מאפשרת תנועה ללא חיכוך של עצם אחת עם השניה.

עד כה, בטיפולים המוכרים - רוב המשתלים שמנסים להכניס בתוך הפרק עוברים תהליך של הרס ובדרך כלל גוררים גם תגובה קשה של הגוף.

ייחודיות שיטת הטיפול - בולם זעזועים ביולוגי

הייחודיות בבולם הזעזועים הזה הוא הרכיב הביולוגי שלו. הוא מיוצר מחומר כמו חומר של עדשות מגע. חשבו שמגלגלים עדשות מגע ( לא  2,3. אלא מאות) עד שמקבלים גוש "גומי" של 8-10 מ"מ.

הגוש יוצר בולם זעזועים ביולוגי שאותו מכניסים לפרק הסובל.

בולם זעזועים ביולוגי

איפה אפשר לקבל את הטיפול? הטיפול כיום ניתן בארה"ב ובקנדה. והמחקר בעל ותק של חמש שנים של מטופלים עם תוצאות טובות מאוד.

מתי הטיפול יכנס לארץ?

חזרתי מהכנס עם הרבה מוטיבציה להביא את הטיפול החדשני הזה לארץ, כבר הספקתי ליצור קשר עם חברה ישראלית בכדי להתחיל תהליך ליבא את החומר לארץ.

בטח ייקח קצת זמן עד שזה יקרה, אבל אני אופטימי כי קיימים האישורים לביצוע טיפול באירופה וקנדה הנדרשים כדי להשתמש בארץ.

Cartiva

כיף לראות איך הטכנולוגיה מתקדמת ויכולה לתת מענה לחולים הסובלים מכאבים בכפות הרגליים ובקרסול, וכיף שאני יכול לתרום לאוכלוסיה בישראל על ידי הבאת המודעות לטכנולוגיה הזאת לארץ.

לקביעת תורים במענה אנושי: 052-361-1140