משלחת הרופאים לצ'ילה

עודכן ב: 11 ינו 2019

שאלו אותי מה זאת משלחת הרופאים שבמסגרתה נסעתי.

טסתי לשבוע עבודה בצ'ילה. פרופסור מארק מאירסון, אצלו התמחיתי באורטופדית קרסול וכף רגל לפני 5 שנים בבולטימור, הזמין אותי למשלחת בינלאומית של 5 מומחי כף רגל וקרסול לטובת מתן הרצאות וניתוחים בבית חולים אוניברסיטאי בצ'ילה. אני מאוד שמח על הזכות לעבוד שוב לצד פרופסור מאירסון ועמיתים מהעולם.

הרופאים בצ'ילה והמשלחת

סיימנו לבדוק פאצינטים לקראת 16 ניתוחי כף רגל וקרסול שיתקיימו מחר ומחרתיים. ערכנו דיונים על מקרים יוצאי דופן של עיוותים בכפות רגליים והצענו דרכי טיפול שונות. היה מלמד ומרתק לראות את המקרים השונים מכל רחבי העולם.

לפני הניתוחים הרצינו בנושא אורתופדית כף רגל

פרופסור מארק מאירסון, מומחה מספר 1 בעולם בתחום כירורגיה אורתופדית כף רגל וקרסול, היה המנחה שלי בשנת תת ההתמחות בבולטימור לפני 5 שנים.

לפרופ' מאירסון יש קרן רפואית שבמסגרתה הוא מזמין רופאים שהתמחו אצלו להשתתף בפעילות הומניטארית וללמד רופאים אחרים בעולם, במקומות נידחים בדרך כלל, את רזי המקצוע.

פרופסור מארק מאירסון

המשלחת כוללת את פרופ' מאירסון ועוד 3 רופאים מומחי כירורגיה אורתופדית כף רגל וקרסול. המשלחת הפעם בצ'ילה וכוללת רופאים דוברי ספרדית.

בין הניתוחים, בזמן שמכינים את חדר הניתוח למטופל הבא, פרופסור מאירסון מלמד את צוות הרופאים שיטות טיפול במקרים שונים באורטופדית כף רגל וקרסול.

חברי המשלחת לצ'ילה

היום היה היום השני לניתוחים בטמוקו צ'ילה.

ניתחנו מקרה לא פשוט:

מטופלת עם עיוות מאוד מורכב. היא אמנם כן הולכת על הרגל אבל צורת הדריכה כל כך מעוותת שהיא מאוד מתקשה ללכת. יש לה עור מאוד קשה בכף הרגל. מאוד קשה כי העור מנסה לשנות את צורת הדריכה שלה, על מנת שלא יכאב לה. אבל לצערנו, בליטת העור הזאת גורמת לה לכאבים עוד יותר חזקים וקשים.

ניתוח של עיוות בכף רגל על ידי ד"ר פלמנוביץ'

מטרת הניתוח היא לשנות את צורת הדריכה. בעצם הניתוח כולל מספר פרוצודרות מורכבות בכמה מקומות בכף הרגל במקביל. המטרה היא לגרום לה לדרוך בצורה יותר נכונה ועל ידי כך לשפר את הדריכה. היא מספרת לנו שבקושי היא מצליחה כך לצאת מהבית שלה, בגלל הכאבים שנוצרים בכל דריכה. היא הולכת על העקב בצורה מעוותת. היא מתקשה בהליכה. הנעליים משתפשפות מאוד מהר בגלל העיוות. צורת הדריכה המעוותת גורמת לנעליים להשחק בעקב תוך ימים ספורים מרכישת הנעל. מקרה מאוד מורכב. בצילום רואים קיבוע של מפרק הקרסול בגישה אחורית. גישה ניתוחית מאוד מורכבת. המטרה לתקן את העיוות ברגל.