הזרקות PRP - טיפול אורתופדי בכף הרגל ללא ניתוח

באמצעות פלסמה עשירה בטסיות דם (PRP)

טיפול אורתופדי בכף הרגל באמצעות פלסמה עשירה בטסיות דם ( PRP- Platelet Rich Plasma ) הינו טיפול חדש יחסית שנועד לסייע בריפוי וההתחדשות של רקמות רכות כגון גידים ורצועות .

רקע אודות טיפול אורתופדי בכף הרגל בהזרקת PRP:

גידים ורצועות עשויים מסיבים של קולגן. כשהסיבים הללו נמתחים או נקרעים נוצר מצב של נקע או קרע.

הפגיעה ברקמות גורמת לדימום פנימי. הדימום עוזר לרקמות להתרפא.

בתוך הדם קיימות טסיות וגורמי גדילה שעוזרים לתקן מחדש את סיבי הקולגן.

לעיתים, התיקון הטבעי של הגוף אינו מספיק טוב ולכן במקום סיבי קולגן נוצרת צלקת. בתוך הצלקת יש מעט מאוד אספקת דם, ולכן יש מעט מאוד גורמי גדילה וטסיות. הצלקת גורמת לחוסר יכולת של הגוף להביא למקום הפגוע דם בכדי לתקן את המקום.

ניתן לנסות ולטפל במקום הפגוע באמצעות תרופות, טיפול מקומי במשחות, מגינים, טיפול פיזיותרפי ואפילו זריקות של סטרואידים. מטרת טיפולים אלה הינה להקל על הכאב או בדלקת מסביב לצלקת.

עם זאת, טיפול PRP הינו הפתרון המתאים ביותר לבעיה זו.

מהו טיפול PRP:

טיפול באמצעות הזרקת פלסמה עשירה בטסיות דם  PRP הינו טיפול באמצעות הדם של החולה, לאחר לקיחת דם פשוטה.

הדם של החולה, בצורה סטרילית, עובר תהליך במכונת צנטרפוגה, שמחלק את הדם ורכיביו השונים.

חלק מהדם הוא תרכיז של טסיות וגורמי גדילה בתוך הפלסמה של הדם, זהו החומר שנקרא PRP.

החומר שמוזרק בחזרה לגוף של החולה הינו אך ורק רכיבי הדם של אותו חולה, ללא תוספת חומרים אחרים.

יתרונות השימוש בטיפול הזרקת PRP:

1. לא קיימת  סכנה של דחייה ותגובה אלרגית או כל תגובה אחרת.

2. הטיפול הטבעי היחיד שמשתמש במרכיבי הגוף בכדי לטפל בפצע.

3. שימוש בכמות מצומצמת של חומר עם השפעה מירבית, במיקום המדויק ביותר בגוף החולה.

אופן הטיפול בהזרקת פלסמה עשירה בטסיות דם PRP:

הוצאת דם בדומה לתהליך של בדיקת דם פשוטה.

הדם מועבר, באופן סטרילי, למכשיר מיוחד לטיפול זה, לאחר רבע שעה של סיבוב המבחנה בצנטריפוגה, מוציאים את התרכיז והוא מוזרק חזרה לאזור של הפציעה.

לעיתים יש להשתמש באולטרסאונד לצורך הזרקה במקום מדויק או מיוחד.

תוצאות הטיפול בהזרקת PRP פלסמה עשירה בטסיות דם:

באירופה ובארה"ב טיפול בהזרקת PRP פלסמה עשירה בטסיות דם, הינו טיפול שגרתי, מוכר ושכיח, בעיקר בקרב ספורטאים שצריכים לחזור לפעילות מקסימלית בזמן קצר ביותר.

קיימים מספר גדול של מאמרים שמראים תוצאות טובות מאוד, לא רק אצל ספורטאים.

לאילו פציעות הטיפול בהזרקות PRP פלסמה עשירה בטסיות דם מתאים?

פציעות חריפות ופציעות כרוניות של רצועות או גידים בכף הרגל ובקרסול.

דורבן בעקב ודלקת של הפזיה בכף רגל ( Plantar fasciitis).

קיימים שימושים נוספים שאינם קשורים לתיקון הצלקת, אלא נועדים לשימוש במקרים של שינויים ניווניים.

שינוים ניווניים זה מצב שיש נזק לסחוס המפרקי. טיפול באמצעות PRP עוזר להאטה של השינויים הניווניים הללו, וגם יצירת רקמה חדשה באזור המנוון של סחוס.

קיימים דיווחים אקדמים שטיפול זה הינו יעיל יותר מחומצה יהלורונית Hyaluronic acid או זריקת כרבולת תרנגולת.

הפרדת טסיות הדם נעשה במכשור רפואי מתקדם של חברת arteriocyte magellanreg העולמית

לתיאום תור לטיפול בהזרקת PRP בקליניקה של ד"ר פלמנוביץ' אסקיאל - אורתופד מומחה כירורג כף רגל וקרסול: